Орієнтовне календарно-тематичне
планування уроків
з «Основ здоров’я. 2 клас»
№ з/п
|
Тема і зміст уроку
|
Дата
|
Примітки
|
І. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ (4 год)
|
|||
1
|
Я росту і розвиваюсь.
Зміст предмета «Основи
здоров’я». Знайомство з підручником і зошитом з «Основ здоров’я».
Індивідуальні особливості
росту й розвитку людини. Умови, що сприяють фізичному розвитку дитини.
Практична робота.
Вимірювання зросту і маси
тіла (з допомогою дорослих).
|
|
|
2
|
Здоров’я і хвороби.
Профілактика захворювань. Як
берегти і зміцнювати здоров’я.
|
|
|
3
|
Інфекційні хвороби.
Причини хвороб. Що таке
інфекційні захворювання. Ознаки інфекційних захворювань.
Практична робота.
Робота з лупою (збільшувальним
склом).
|
|
|
4
|
Як захиститися від інфекцій.
Засоби захисту від інфекцій.
Правила поведінки з інфекційним хворим. Епідемія. Карантин. Безпечна
поведінка під час карантину.
Практична робота.
Як користуватися марлевою
пов’язкою.
|
|
|
ІІ. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА
ЗДОРОВ’Я (8 год)
|
|||
5
|
Розпорядок дня.
Ознайомлення з режимом дня
другокласника. Значення розпорядку дня для здоров’я.
Практична робота.
Складання розпорядку дня (з
допомогою дорослих).
|
|
|
6
|
Порядок і дисципліна.
Правила поведінки у школі,
класі. Важливість дотримання правил, які допомагають підтримувати дисципліну
в школі. Підтримання чистоти і порядку в класі, школі, удома.
|
|
|
7
|
Навчання і відпочинок.
Користь активного
відпочинку. Організація відпочинку в класі і вдома. Як підтримувати порядок
на своєму робочому місці.
Практична робота.
Планування вихідного дня.
|
|
|
8
|
Особиста гігієна. Догляд за зубами.
Правила особистої гігієни.
Ранкові і вечірні гігієнічні процедури. Правила догляду за зубами.
Практична робота.
Як правильно доглядати за
порожниною рота.
|
|
|
№ з/п
|
Тема і зміст уроку
|
Дата
|
Примітки
|
9
|
Їжте на здоров’я!
Культура харчування.
Вітаміни, їх значення для здоров’я. Продукти харчування, багаті на вітаміни.
Про небезпеку від недоїдання і переїдання. Чому необхідно ретельно
пережовувати їжу.
Практична робота.
Вибір корисних для здоров’я
продуктів.
|
|
|
10
|
Як поводитися за столом.
Правила поведінки за столом.
Як сервірувати стіл, користуватися столовим приладдям.
Складання пам’ятки: «Як
поводитися в шкільній їдальні».
|
|
|
11
|
Займайся фізкультурою!
Фізичні вправи і здоров’я.
Значення фізичних вправ для здоров’я людини.
Практична робота.
Розучування
фізкультхвилинки, рухливих ігор, комплексу вправ для фізичної зарядки.
|
|
|
12
|
Загартовуйся!
Правила і процедури загартовування.
Значення загартовування для зміцнення здоров’я людини.
Практична робота.
Гра «Вдягни ляльку» (вибір
одягу за погодою).
|
|
|
ІІІ. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА
ЗДОРОВ’Я (16 год)
|
|||
13
|
Твої права.
Основні права дитини,
визначені Конвенцією про права дитини. Хто допомагає дітям реалізовувати їхні
права.
|
|
|
14
|
Твої обов’язки.
Обов’язки дитини вдома і в
школі. Спільні обов’язки хлопчиків і дівчаток.
|
|
|
15
|
Культура спілкування.
Правила культури
спілкування. «Золоте правило» спілкування.
|
|
|
16
|
Як ти спілкуєшся.
Умови взаєморозуміння.
Практична робота.
Моделювання ситуацій
невербального спілкування.
|
|
|
17
|
Будь обережним!
Безпечні і небезпечні
ситуації. Поведінка дитини в небезпечних ситуаціях за відсутності дорослих.
Правила користування електроприладами. Джерела допомоги в небезпечних
ситуаціях. Повідомлення про небезпеку за телефоном екстреної допомоги.
Практична робота.
Складання пам’ятки
необхідних номерів телефонів при виникненні небезпеки (з допомогою дорослих).
|
|
|
18
|
Один удома. Як уникнути небезпечної ситуації.
Безпечна поведінка вдома.
Небезпечні речовини.
Як поводитися, якщо в двері
твоєї квартири подзвонили, якщо задзвонив телефон.
|
|
|
№ з/п
|
Тема і зміст уроку
|
Дата
|
Примітки
|
19
|
Вогонь – друг, вогонь – ворог.
Причини виникнення пожеж.
Правила протипожежної безпеки. Як слід діяти при пожежі.
|
|
|
20
|
Телевізор, комп’ютер, мобільний телефон.
Правила користування
телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном.
Практична робота.
Створення пам’ятки щодо
перегляду телевізійних передач, користування комп’ютером і мобільним
телефоном.
|
|
|
21
|
Небезпечні ситуації в школі. План евакуації.
Ситуації можливої небезпеки
у школі.
Практична робота.
Відпрацювання навичок
евакуації з приміщення школи згідно з планом евакуації.
|
|
|
22
|
Безпека на дорозі.
Безпечна поведінка на
вулицях і дорогах. Правила пішохідного руху. Учасники дорожнього руху.
Пішохід.
|
|
|
23
|
Як переходити дорогу. Дорожня розмітка.
Правила переходу проїзної
частини дороги. Пішохідний перехід. Дорожні знаки для пішоходів. Дорожня
розмітка.
|
|
|
24
|
Перехрестя.
Види перехресть. Перехід
дороги на регульованому
і нерегульованому
перехресті.
Практична робота.
Моделювання ситуації
переходу дороги на регульованому
і нерегульованому
перехресті.
|
|
|
25
|
На відпочинку.
Значення відпочинку для
здоров’я людини. Безпека на відпочинку.
|
|
|
26
|
Літні та зимові розваги.
Правила поведінки під час
канікул.
Профілактика обмороження,
перегрівання, сонячних опіків.
|
|
|
27
|
Як поводитися з тваринами.
Безпека у спілкуванні з
дикими і бездомними тваринами.
|
|
|
28
|
Перша допомога при травмах.
Надання першої допомоги при
забиттях, порізах, подряпинах, укусах комах.
Практична робота.
Моделювання ситуації надання
першої допомоги при нескладних травмах.
|
|
|
ІV. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА
СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я (6 год)
|
|||
29
|
Смаки і захоплення.
Про особисті інтереси, смаки
і захоплення. Спільні інтереси з іншими людьми. Вплив смаків і захоплень на
здоров’я людини.
Практична робота.
Презентація: «Моє
захоплення».
Створення плакату:
«Захоплення нашого класу».
|
|
|
30
|
Твої друзі.
Вибір друзів. Друзі за
інтересами. Правила товаришування.
|
|
|
№ з/п
|
Тема і зміст уроку
|
Дата
|
Примітки
|
31
|
Будь людяним.
Людяність і співчуття.
Необхідність гуманного ставлення до хворих і людей з особливими потребами. Як
надати підтримку і допомогу людям, які цього потребують.
|
|
|
32
|
Як прийняти рішення.
Уміння приймати рішення.
Вплив реклами на рішення людини.
|
|
|
33
|
Алкоголь і здоров’я.
Корисні і шкідливі звички.
Негативний вплив алкоголю на здоров’я людини.
|
|
|
34
|
Підсумковий урок.
Узагальнення знань з основ
здоров’я.
Правила безпечного відпочинку влітку.
Практична робота.
Вимірювання зросту і маси
тіла (з допомогою дорослих).
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар